Dutch Cardlovers Challenge #353

Hoi hoi, daar zijn we weer. Omdat de vorige challenge bij Dutch Card Lovers een leuke kerstkaart voor mijn voorraad opleverde besloot ik om maar meteen mee te doen met de volgende uitdaging en tevens de laatste van dit jaar bij DCL.

De opdracht is: maak een kerstkaart in niet traditionele kleuren, dus geen groen en rood. Nou daar wist ik wel raad mee en daarom maar meteen 2 kaartjes gemaakt. In dezelfde stijl maar net even anders....

Voor de eerste kaart had ik al meteen deze combinatie in mijn hoofd: bruin met oranje. Vraag me niet hoe ik op dit idee kwam maar het oranje zat eigenlijk meteen al in mijn hoofd, de combinatie met bruin was snel beslist :-) 


            ...Aan de binnenkant nog een strookje gemaakt met de achtergrondstempel wat ik over had...


De tweede kaart maakte ik met de combinatie donkerblauw met zeegroen. De donkerblauwe kleur maakt het sfeervol en de zeegroene kleur steekt daar mooi bij af wat het een fris geheel maakt...                    


 .                         ...Aan de binnenkant nog een mooie sneeuwvlok en een bijpassend tekstje....


Allebei de kaarten heb ik met Versamark gestempeld met een achtergrond stempel en deze met wit geëmbost. De teksten heb ik meerdere keren uitgestanst zodat ze mooi dik op de kaart zijn komen te liggen. Achter beide teksten heb ik een sneeuwvlok, gestanst uit vellum, geplakt en de kaarten verder nog wat versierd met plakpareltjes.   

Voor de challenge bij Dutch Card Lovers klik hier

Leuk dat je bent komen kijken naar mijn creaties. 

Groetjes en een fijne dag!

Voor dit kaartje gebruikte ik de volgende materialen:

Stempels: SSS: Good cheer; achtergrond stempel: O Christmas tree
Stanzen: SSS:  Good cheer; Merry snowflake
Papier: SU: whisper white, cinnamon cider, night of navy, costal cabana
Inkt: SU: mango melody, costal cabana, Memento: black
Overige: versamark, plakparels, vellum, embossingpoeder Ink3


                  








Reacties

  1. Dat is een gewaagde combinatie, oranje met bruin.
    Maat eerlijk is eerlijk, ik vind het héél mooi.
    Ook de combinatie van de 2de kaart is prachtig, dat vind ik hele mooie kleuren bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten! Geen standaard kerstkleuren, maar toch stralen ze helemaal keer uit. Jij hebt weer lekker twee kerstkaarten erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oranje bruin is een mooie en 3warem combinatie, maar het blauw en turquoise is ook erg mooi! Twee heel gave kaartjes Gerjon en wat leuk dat je meedoet met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kerstkaarten Gerjon, in de niet traditionele kleuren. Je hebt echt prachtige kleurencombi's gebruikt.
    Leuk dat je weer meedoet met DCL, fijne feestdagen gewenst alvast en tot volgend jaar bij de volgende uitdaging.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze prachtig Gerjon! Mooi strak en grafisch, daar houd ik wel van. De oranje/bruin versie is mijn favoriet. Supermooi hoe deze kleuren bij elkaar passen, warm en toch fris. Dankjewel voor het meedoen met de DCL challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw de bruin met oker zijn kleuren waar ik dus nooit op gekomen was
    Wel heel mooi in eerste instantie vond ik ze op die gingerbreadhouses lijken met van die noorse icing erop
    Erg apart en mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleurencombinaties Gerjon! En gave kaartjes. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Gerjon

    Ook fijne feestdagen voor jullie en ja ik heb je fantastisch mooie kerstkaart ontvangen nu wil ik ook die stempel met vogels hebben haha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Liftchallenge #183

Stempel op reis

Stempel op reis