Dutch card lovers #375

Hoi hoi,

Het is een tijdje geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst. Ook omdat ik vakantie heb gehad en daarna weer druk was met werk. In de tussentijd nog wel een paar kaartjes gemaakt maar geen tijd gehad om er een berichtje van te maken. 

Omdat ik de challenge #373 gewonnen had bij DCL mocht ik deze keer gastdesigner zijn. En dat vind ik natuurlijk altijd erg leuk om te doen. De opdracht luidt: Maak een kaartje met blaadjes (maar géén herfstachtige kaart), waarbij je de blaadjes/bladeren de hoofdrol laat spelen. 

Ik ontving een collage ter inspiratie en daar kon ik wel wat mee. Wat een prachtige voorbeelden!

Ooit kocht ik eens op de beurs in Nijkerk een stempelset van Altenew. Destijds vond ik het zo'n mooie set maar steeds als ik hem wilde gaan gebruiken wist ik niet wat ik er mee moest maken. Uiteindelijk belandde hij als 'miskoop' in de kast, maar tegelijkertijd wilde ik hem nog niet weg doen. Bij deze opdracht besloot ik deze set er toch nog eens bij te pakken en warempel.......het is gelukt ;-)) Er zijn zelfs twee kaartjes uit mijn handen gerold, haha. Zie hier het resultaat. Wat vinden jullie? Zijn ze gelukt?


Een aantal blaadjes en het tekstje emboste ik met goud.  De blaadjes heb ik allemaal opgehoogd met foam zodat er diepte is ontstaan.


De achtergrond emboste ik met een embossingfolder met takjes en de ruimte tussen de blaadjes heb ik opgevuld met transparante Nuvo drops. 


Aan de binnenkant nog een strookje papier en blaadjes die ik over had. 


Voordat ik aan mijn kaartje begon had ik eerst een heleboel blaadjes in verschillende kleuren gestempeld zodat ik lekker kon experimenteren. Na dit eerste kaartje waren er nog een heleboel over en besloot ik nog een poging te wagen. 


Dit is het tweede kaartje. Hiervoor gebruikte ik allemaal dezelfde blaadjes en blende ik de achtergrond met distress oxide



Ik hoop dat mijn kaartjes ook een inspiratiebron zijn en ben benieuwd wat er allemaal voor moois gemaakt gaat worden voor deze challenge. Klik hier voor DCL #375

Erg leuk dat je op mijn blog bent komen kijken! Groetjes en tot de volgende keer.

Voor dit kaartje gebruikte ik de volgende materialen:

Kaartje 1:

Stempel: Altenew: retro plantines; MFT: Ring me
Stanzen: Altenew: retro pantines
Papier: SU: whisper white
Inkt: SU: lemon lime twist, bermuda bay, balmy blue, dapper denim, night of navy
Overig: Action: Embossing folder; Ranger: embossing powder 'gold'; foam tape

Kaartje 2:

Stempel: Altenew: retro plantines
Stanzen: Altenew: retro pantines; SSS: hugs
Papier: SU: whisper white; Strathmore: Bristol smooth
Inkt: SU: lemon lime twist, bermuda bay, balmy blue, dapper denim, night of navy
         Ranger: distress oxide: speckled egg, peacock feathers, chipped sapphire
Overig: Ranger: embossing powder 'gold'; Copic: opaque white; foam tape;















Reacties

  1. Wat een mooie kaartjes! Ik vond het eerste kaartje al heel leuk en was benieuwd wat je als tweede kaartje had bedacht. Zo leuk dat die weer heel anders is! Die achtergrond vind ik heel mooi geblend. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn twee mooie kaarten geworden. Wat een leuke blaadjes en je hebt met die ene set twee heel verschillende kaarten gemaakt. Volgens mij mag deze set nu wat vaker uit de kast hihi. Mooie inspiratie-kaart.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Gerjon, dat is dan van miskoop naar een pareltje! Die gaat vast enz eker nog vaker te voorschijn komen. Twee supermooie kaartjes! Die met de beïnkte achtergrond is echt geweldig, vind ik !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat die "miskoop" dan toch nog ineens van pas kwam! je twee kaarten voor onze challenge zijn allebei heel mooi, Gerjon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Gerjon, ik heb die stempelset ook, wel al eens gebruikt maar eigenlijk nog te weinig.... Geweldige inspiratie van jou, om hem eens af te stoffen. Twee super mooie kaartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou ik zou de stempelset weer bij favo zetten want wat een mooie kaartjes zijn het geworden.
    Het is ook wel een moeilijk thema vind ik. Maar deze zijn geweldig maar mijn voorkeur gaat naar de 2e waarschijnlijk omdat die voor mij rustiger is haha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Liftchallenge #183

Stempel op reis

Dutch card lovers #373