Dutch Cardlovers Challenge #351

Omdat ik in deze periode al mijn vrije tijd besteed aan het maken van mijn kerstkaarten heb ik weinig tijd om mee te doen met een challenge. Tot ik bedacht dat ik met een challenge natuurlijk ook een kerstkaart kon maken, wat stom, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. En laten ze bij Dutch Card Lovers nu net een erg leuke challenge hebben bedacht: off the egde die cut. Dat wil zeggen dat je de afbeelding(en) gedeeltelijk stanst zodat deze boven of onder de rand uitsteken. 

Ik heb deze techniek al eens gezien op You tube en heb hem ook al eens een keer toegepast op een kaartje met bloemen. Nu wilde ik daar dus eens een kerstkaart mee maken. 

In eerste instantie wilde ik de kerstballen dwars op de kaart maar dat lukte niet omdat het met de stans dan te breed was voor door de stansmachine. Dus toen maar in de lengte gedaan. 

Ik zag dat mijn kaartje toch wat anders is geworden dan de vele voorbeelden. Ik heb dus wel off the edge gestanst maar bij de verwerking op de kaart steekt dit niet zichtbaar uit maar heb ik als een laagje verwerkt op de kaart. 

Ik vind hem zelf eigenlijk wel mooi geworden :-) én.....weer een kerstkaartje erbij voor mijn voorraad!



 
 

             .....Aan de binnenkant nog een randje met het gebruikte designpapier en een kerstbal.....

Voor de challenge bij Dutch Card Lovers, klik HIER

Groetjes en leuk dat je langs kwam op mijn blog.


Voor dit kaartje gebruikte ik de volgende materialen:

Stempels: SSS: holiday message ornament set
Stanzen: SSS: holiday message ornament set, snowflakes
Papier: MFT: cool collab paper pad, SU; whisper white
Inkt: Lawn fawn: merman, SU: island indigo
Overige: Nuvo drops, SU: zilver cardstock, bakerstwine copa cubana

Reacties

  1. Kunstig hoor.
    Inderdaad, je kan (veel vaker) kerstkaartjes maken en toch meedoen aan Challenges!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerjon,
    heel leuk om het juist zo te doen met die kerstballen. Het vraagt even wat nauwkeurigheid, maar dan is het een heel leuk effect op een kaart.
    En zeker lopen er eind van het jaar (nu) een boel challenges waar je aan mee kunt doen met een kerstkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker mooi geworden, een leuk idee om de kerstballen ervoor te gebruiken en een gave uitwerking! Fijn dat je meedoet met DCL, Gerjon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem zeker mooi, die kleurtjes vind ik al prachtig! Het is een leuke techniek en heel geschikt met de kerstballen. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé daar ben je weer
    Ik miste je al ;-)
    Wat een leuk kaartje.
    Helemaal in balans en ik vind het altijd zo knap hoe iemand de drops plaatst.
    Daar ben ik zelf altijd mee aan het klote. Hier zitten ze perfect.
    Ik zag je trouwens niet in de leeslijst dus ik ga je even ontvolgen en weer volgen want ik wil natuurlijk je nieuwe berichten niet missen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooi kaartje Gerjon! Juist leuk zo met de ballen. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL! 🌺☕

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is echt prachtig geworden Gerjon!! Helemaal in balans. Daar mag je echt wel trots op zijn. Hele leuke frisse en vrolijke kerstkaart in prachtige kleuren. Dank je wel voor je bijdrage aan de DCL challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gedaan Gerjon. Ook super dat je de binnenkant gedaan heb. Dat is toch iets wat wij vaak vergeten en dit maakt de kaart af. Bedankt voor je deelname bij de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuke kerstkaart Gerjon! Bedankt voor je deelname aan de partial-die cut challenge van DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Liftchallenge #183

Stempel op reis

Dutch card lovers #373