Simon says....

 ..... Stamp!

Hoi Hoi, 

Wat een lekker weer is het geweest de afgelopen dagen. Gisteren moesten we dat bekopen met een behoorlijke storm en fikse regenbuien. Ook had ik vorig weekend pech. Ik testte positief op Corona en ben er een aantal dagen wel ziek van geweest. Gelukkig nu bijna geen klachten meer en mag ik weer uit quarantaine :-))

Onlangs heb ik wat Simon says stamp spulletjes van iemand gekocht. Daar zaten een paar mooie stanzen bij. Met een ervan maakte ik dit kaartje, ik heb het gelift van You tube, ik vond het voorbeeld zo prachtig. Het idee is dat het een glas in lood effect heeft. 

 

Ik heb het kaartje wat opgehoogd en een stukje acetate als 'raampje' in het kader geplakt. Achter het raampje heb ik nog een aantal sequins geplakt, het is dus geen shakerkaartje ;-)


Het vogeltje heb ik met meerdere lagen gestanst en daarna helemaal vol laten lopen met glossy accent. Door het drogen krimpt dit goedje en is ieder vakje gevuld met 'glas' en krijg je dus het 'glas in lood' effect.

In principe kun je dit dus met iedere stans doen die uit meerdere vakjes bestaat. Ik vind het effect echt super mooi. Misschien heb ik hiermee wat inspiratie gegeven en zie ik binnenkort bij een van jullie een mooi kaartje met deze techniek.

Vanmiddag ga ik weer gezellig knutselen bij vriendin Nicole, altijd gezellig bijkletsen (en af en toe hebben we dan ook wat geknutseld op het einde van de middag haha...). 
Omdat ik onlangs met haar mee mocht naar de schouwburg breng ik haar vanmiddag nog een klein kadootje, hoop dat ze het leuk vindt :-)


Een heel fijn weekend gewenst. Hoop dat het weer zich een beetje rustig houdt.

Groetjes!



Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dat glas en lood effect is zo leuk om te doen
    Je kaartje is geweldig
    Heel veel plezier met kletsen en knutselen bij nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig ben je weer opgeknapt na de Corona en mag je uit quarantaine. Je kaart is een plaatje en ik ben weg van dat "glas-in-lood" vogeltje, wat een mooi effect. Dit ga ik vast eens proberen.
    Veel plezier bij Nicole en lief bedankje heb je gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof kaartje! Dat glas-in-lood is prachtig! En nu lekker knutselen met Nicole: gezellig. Groetjes, Rhodé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou en of ik blij was met mijn cadeautje!! Het was ook nog super leuk ingepakt met die gave tag. En dit vogeltje is in het echt nog gaver als op de foto. Echt een top idee.. ik ben al door mijn stanzen aan het snuffelen welke er geschikt zou zijn voor deze techniek, ik ga het zeker een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke techniek en mooie kaart! ik ken het principe wel, maar al lang niet meer gedaan. Leuk idee om weer eens te doen, wie weet. Gezellig zo knutselen met je vriendin, en zo te lezen heb je haar ook erg blij gemaakt met je cadeautje en tag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel gaaf!! Dit wil ik ook wel eens proberen. Tof gedaan en prachtig kaartje!
    De pop up stans vind ik ook prijzig hoor, maar toen ik deze een x in elkaar had gezet was ik verkocht. Zó leuk en easy peasy in elkaar te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Liftchallenge #183

Seizoen schets hop

Stempel op reis